google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

Drag Show α λα ελληνικά και το κοινωνικό μήνυμα

Οι Drag Queens είναι καλλιτέχνες που μέσα από τον τρόπο που ντύνονται και εκφράζονται έχουν στόχο να διασκεδάσουν το κοινό ή να περάσουν διάφορα κοινωνικά μηνύματα. Αρκετές από αυτές μιμούνται διάσημους καλλιτέχνες, ενώ κάποιες άλλες εφευρίσκουν δικές τους περσόνες. Γενικά, όμως, δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το πως θα πρέπει ή δεν πρέπει να εκφράζεται μία Drag Queen. 
Στην συντριπτική πλειοψηφία τους, το καλλιτεχνικό όνομα που επιλέγουν για τον εαυτό τους, δεν έχει σχέση με το όνομα που χρησιμοποιούν στην «καθημερινή» τους ζωή. Τα καλλιτεχνικά ονόματα είναι συνήθως σατιρικά και αποτελούν είτε κάποιο λογοπαίγνιο είτε είναι ονόματα που εμπεριέχουν την αίσθηση της αίγλης. 
Ο όρος «Drag» είναι η συντομογραφία της έκφρασης «Dressed as A Girl», δηλαδή «Ντυμένος σαν Γυναίκα». Ο όρος «Queen» σύμφωνα με κάποιους προστίθεται για να δηλώσει είτε την υπερβολικότητα είτε την δραματικότητα του προσώπου που φέρει τον τίτλο. Φημολογείται πως ο πρώτος διάσημος Drag Queen ήταν ο Τζούλιαν Έλτιντ από τη Μασαχουσέτη.
Δυστυχώς, τα Drag Shows στην Ελλάδα βρίσκονται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο, καθώς μπορεί να υπάρχουν κάποια γνωστά μαγαζιά διασκέδασης που φιλοξενούν τέτοιου είδους shows, όπως το Shamone, το Sodade 2, το The Apartment και το Six D.o.g.s, ωστόσο ο Έλληνας ακόμα δεν έχει πλήρως αφουγκραστεί αυτού του είδους την τέχνη. Σε αντίθεση με την Αμερική, που υπάρχει και reality show με Drag Queens, το «RuPaul’s Drag Race» και είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό. 


Φωτογραφία: George Giorgas
Η Holly Grace είναι μια νεαρή Drag Queen που μετρά μόλις ενάμιση χρόνο ύπαρξης στη Drag σκηνή της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησε να βάφεται διότι δεν ήταν ποτέ καλή στη ζωγραφική και άρχισε να ράβει γιατί πωρώθηκε με μια σεζόν της τηλεοπτικής εκπομπής «Project Runway». Ήθελε να εκφραστεί με κάποιο τρόπο και κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Holly Grace.
Πώς γεννήθηκε η περσόνα Holly Grace;
Έπρεπε με κάποιο τρόπο ως ηθοποιός να αποκτήσω πρόσβαση και στις γυναικείες θεατρικές ακροάσεις για να διπλασιάσω τις πιθανότητες μου. Αστειεύομαι. Το ενδιαφέρον μου για τις τεχνικές και την τέχνη του Drag, ξεκίνησε πριν τρία περίπου χρόνια. Κάπου μέσα στις ραπτομηχανές, τα υφάσματα, το μακιγιάζ και τις περούκες, ξεκίνησε να υπάρχει ένα ενδιαφέρον περισσότερο στο να είναι αυτό το πράγμα παραστάσιμο και όχι τόσο «backstage». Και κάπου εκεί βαφτίστηκε αυτό το «κάτι» Holly Grace. Απέκτησε φωνή και υπόσταση και σιγά σιγά άρχισε ένα υπέροχο ταξίδι ομορφιάς.
Πώς προσεγγίζεις έναν ρόλο;
Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω τις αδυναμίες και τις δυναμικές του.
Πόσο δύσκολο είναι να μεταμορφώνεσαι από τον έναν ρόλο στον άλλον σε μερικά λεπτά;
Πολλές φορές θα συναντήσεις δυσκολίες σε κάποιο show, με κάποιο ρούχο ή κάποια περούκα. Εμένα με βοηθάει να κάνω μια παύση, να παίρνω μια βαθιά εισπνοή και να ουρλιάζω (Γελάει). Ωστόσο, το Drag είναι τόσο απολαυστική διαδικασία που δεν το σκέφτεσαι.
Ποια από τις προσωπικότητες που υποδύεσαι, ταυτίζεσαι περισσότερο μαζί της;
Μια προσωπικότητα με την οποία δεν ταυτίζομαι απαραίτητα, αλλά με συγκινεί για κάποιο περίεργο λόγο, είναι η Όντρεϊ Χέπμπορν. Τόσο σπουδαία κι όμως τόσο αθόρυβη. Η Όντρεϊ υπήρχε εξ' αρχής ως αναφορά στο μυαλό μου κατά τη δημιουργία της Holly.
Ο χορός και η τέχνη σε γοήτευαν πάντα; 
Η Τέχνη και οι εκατομμύρια μορφές της ναι, με γοήτευαν από πάντα. Ο χορός ήρθε αργότερα στη ζωή μου, όταν μπήκα στη σχολή και ξεκίνησα να ασχολούμαι με το θέατρο.
Τί σχόλια ακούς από τον κόσμο; 
Η ανταπόκριση του κόσμου στο Drag είναι απίστευτη. Η ενέργεια που μπορεί να σου δώσει ένα κοινό που διασκεδάζει πραγματικά με το show σου είναι πάντα μοναδική εμπειρία. Τα σχόλια είναι θετικά και κυρίως ενθαρρυντικά. Πάντα θα συναντήσεις και τα αρνητικά σχόλια φυσικά ή τους ειδήμονες που θα το συγκρίνουν με κάτι που έχουν δει στην τηλεόραση και θα τους φανεί λίγο. Όμως είμαστε εδώ και κάνουμε μια προσπάθεια όλοι για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο. Αν το κοινό έχει απαιτήσεις, το επίπεδο στο Drag στην Ελλάδα θα βελτιώνεται, αν απλώς γυρίζει την πλάτη στις Drag Queens κατά τη διάρκεια του show γιατί στην Αμερική που πήγε είδε καλύτερα, τότε δε βοηθάει την κατάσταση. #supportyourlocaldragqueens
Τι πρέπει να διαθέτει κατά τη γνώμη σου ένας πετυχημένος Drag performer;
Όρεξη για γνώση και πολύ δουλειά. Να μην επαναπαύεται ποτέ, να μη φοβάται να φτάσει στα άκρα και να μη ξεχνά ποτέ πως και από που ξεκίνησε. 
Τα Drag shows της Ελλάδας έχουν να ζηλέψουν κάτι από αυτά του εξωτερικού;
Ευφυΐα υπάρχει παντού. Όπως και στο θέατρο, υπάρχουν «μεγάλες» και «μικρές» σκηνές, έτσι και στο Drag. Καλείσαι να δουλέψεις με τα εργαλεία που σου δίνονται. Έχοντας αυτό για γνώμονα λοιπόν μπορώ να πω πως έχω δει Drag Shows στην Ελλάδα, υψηλότερης αισθητικής και άποψης από αυτά του εξωτερικού. Ίσως γιατί όταν τα μέσα σου είναι «φτωχά», το μόνο που σου μένει να καταθέσεις, είναι το πάθος σου και οι Ελληνίδες Drag Queens το έχουν σε αφθονία το πάθος.
Χρήματα βγάζεις από τα shows που παρουσιάζεις ή χρειάζεται να κάνεις κι άλλες δουλειές για να μπορέσεις να ζήσεις;
Είμαι από τους τυχερούς γιατί και η «πρωινή» μου δουλειά είναι σχετική. Εργάζομαι ως ηθοποιός, οπότε για εμένα, το Drag, είναι ένα παρακλάδι της δουλειάς μου κάτι extra. Από τα shows βγάζω χρήματα, τα οποία όμως προσπαθώ να τα επενδύω και πάλι στο Drag με κάποιο τρόπο.

Είχες ποτέ διχασμό για το αν θα ήθελες να είσαι αγόρι η να είσαι γυναίκα και να σκεφτείς τον επαναπροσδιορισμό φύλου;
Δεν έτυχε ποτέ. Και με αφορμή αυτή την ερώτηση, θα ήταν καλό να διευκρινισθεί και η διαφορά μεταξύ των όρων «Trans» και «Drag». Γιατί νιώθω πως υπάρχει μια σύγχυση το τελευταίο διάστημα από τον κόσμο που δεν είναι εξοικειωμένος με αυτό το θέαμα και μπορεί να είναι και λογικό. Όσο ζεις, μαθαίνεις. Ο όρος «Trans» προσδιορίζει έναν άνθρωπο στη ζωή του, ενώ ο όρος «Drag» προσδιορίζει έναν performer στη σκηνή. Είναι δυο τελείως διαφορετικά πράγματα. Εννοείται, φυσικά, πως υπάρχουν και οι περιπτώσεις που μια Trans γυναίκα μπορεί να είναι και Drag Queen, για παράδειγμα, η Pepermint, αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας.
Πώς διασκεδάζεις στον ελεύθερο χρόνο σου; 
Προσπαθώ όσο μπορώ να διασκεδάζω στο «δεσμευμένο χρόνο μου», ώστε στον ελεύθερο μου χρόνο να δημιουργώ και να δουλεύω με ηρεμία. Πολύ χρήσιμος συνοδοιπόρος σε αυτό είναι η μουσική σε διάφορες μορφές της, από ambient και jazz μέχρι indian pop και Πάολα. Ότι σηκώνει η περίσταση.


Φωτογραφία: George Giorgas
Ο Γιώργος πριν ασχοληθεί με το Drag πίστευε ότι ήταν ένας άνθρωπος χωρίς ιδιαίτερο θάρρος και αυτοπεποίθηση. Γενικά, δεν αισθανόταν πολύ σίγουρος για τον εαυτό του. Για τον λόγο, αυτό δημιούργησε την Gorgina. Μία Drag περσόνα, η οποία έχει όλα αυτά στα οποία υστερούσε ο Γιώργος.
Πώς γεννήθηκε η περσόνα Gorgina;
Η περσόνα υπήρχε κατά κάποιον τρόπο πάντα μέσα μου, αλλά γεννήθηκε πριν 1,5 χρόνο. Η φαντασία μου και η δημιουργικότητά μου, μου επέτρεψαν να της δώσω την μορφή της και ουσιαστικά η Gorgina είναι η θηλυκή πλευρά του εαυτού μου, η οποία είναι λίγο πιο έξτρα σε όλα της.
Με ποιο όνομα γυρνάς; Με το βαπτιστικό σου ή με το Gorgina;
Προφανώς με το βαπτιστικό μου. Το Drag είναι τέχνη και η Gorgina είναι η δική μου μορφή έκφρασης σε αυτό.
Ο ρόλος σου στη σκηνή είναι ως επί το πλείστον κωμικός. Το γέλιο τί θέση έχει στη ζωή σου;
Πρωταρχική θα έλεγα. Γενικά, είμαι πολύ χαμογελαστός άνθρωπος και αισιόδοξος. Μου αρέσει να προσφέρω χαρά και γέλιο στους γύρω μου ακόμα και μέσα στην καθημερινότητά μου. Ο λόγος που αγαπώ το Drag είναι γιατί ουσιαστικά ο ρόλος του είναι καθαρά διασκεδαστικός.   
Διακωμωδείς τις δύσκολες καταστάσεις στη ζωή σου;
Ναι! Το να μπορείς να πάρεις μια δύσκολη στιγμή και να την διακωμωδήσεις πιστεύω σε βοηθάει να ωριμάσεις σαν άνθρωπος και να την αντιμετωπίσεις καλύτερα.

Η οικογένεια σου πως αντέδρασε σε όλο αυτό που κάνεις και ποιες οι σχέσεις σας;
Με τον πατέρα μου δεν είμαστε τόσο κοντά και δεν γνωρίζει για το Drag. Η μητέρα μου από την μια πλευρά εντυπωσιάζεται και με στηρίζει σε ότι και αν κάνω, αλλά από την άλλη έχει τις ανησυχίες της καθότι είναι κάτι που τώρα γνωρίζει και μαθαίνει πράγματα για αυτό. Από την άλλη, όμως, έχω την τύχη να έχω πολύ καλούς φίλους που γνωρίζουν για το Drag και είναι οι μεγαλύτεροι θαυμαστές της Gorgina.
Γιατί πιστεύεις πως το drag show είναι συνυφασμένο με την γκέι κουλτούρα και αρέσει στους γκέι τόσο πολύ;
Πιστεύω για τον λόγο του ότι είναι μια μορφή τέχνης που αφορά την έκφραση του φύλου. Ουσιαστικά διακωμωδεί το κοινωνικό στερεότυπο που έχει να κάνει με το πρότυπο γυναίκας ή άντρα. Επίσης, οι γκέι και γενικά τα LGBT άτομα, από την φύση μας, ερχόμαστε πολλές φορές κόντρα σε στερεότυπα και κανονικότητες.
Το πιο ωραίο κομπλιμέντο ως Gorgina που σου έχει κάνει κάποιος στο δρόμο ποιο είναι;
Βασικά, δεν είναι τόσο κομπλιμέντο που με κολάκεψε όσο ένα σκηνικό που έχει συμβεί. Είχαμε βγει απόκριες για ποτό, εγώ είχα εμφανιστεί σαν Gorgina νοσοκόμα και ένας σερβιτόρος νόμιζε ότι ήμουν πραγματικά γυναίκα και όταν του ζήτησα ένα ποτήρι τα έχασε που άκουσε αντρική φωνή.
Πόση ώρα σου παίρνει η προετοιμασία πριν το show;
Περίπου τέσσερις ώρες. Τρεις για μακιγιάζ, μισή ώρα για μαλλιά και νύχια και μισή ώρα για να ντυθώ με το «σώμα» και τα ρούχα της Gorgina.

Στην καθημερινότητα σου φροντίζεις τον εαυτό σου το ίδιο;
Προφανώς! Και όχι μόνο από άποψη διατροφής, γυμναστικής κλπ., αλλά και από πλευράς ψυχικής υγείας. Προσπαθώ να έρχομαι σε επαφή με βαθύτερα συναισθήματα και να με κατανοώ καλύτερα. Στο κάτω κάτω ο εαυτός μας είναι αυτός που οφείλουμε σαν άνθρωποι να αγαπάμε και να φροντίζουμε περισσότερο.
Έχεις φιλοδοξίες κι αν ναι ποιες είναι;
Μου αρέσει πολύ να εξελίσσομαι και να ωριμάζω σαν άνθρωπος. Γενικά προσπαθώ να μαθαίνω και να δοκιμάζω νέα πράγματα όσον αφορά το Drag. Η μεγαλύτερη φιλοδοξία μου είναι να μπορέσω να παρουσιάσω την Gorgina σε περισσότερο κόσμο και να τους προσφέρει διασκέδαση, όπως μόνο αυτή γνωρίζει!
Η ΔούKISSa είναι μία από τις πιο σημαντικές εκπροσώπους της Drag κουλτούρας, που τα τελευταία δύο χρόνια κάνει show στην Αθήνα και στα Χανιά. Σκοπός της είναι να διασκεδάζει και να φέρει το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων που έρχονται για να τη δουν. Είναι μία ντίβα και της αρέσει η κοινωνική επαφή με τον κόσμο.
Πως γεννήθηκε η περσόνα ΔούΚISSα;
Η ΔούΚISSα γεννήθηκε από την ανάγκη μου να εκφράσω την καλλιτεχνική μου ανησυχία. Το Drag είναι το ιδανικό μέσο για αυτό το σκοπό, διότι συνδυάζει τα πάντα για εμένα.
Το Drag Show αποτελεί μορφή τέχνης για σένα;
Για μένα το Drag Show είναι πολλά πράγματα. Είναι τρόπος έκφρασης και ένας τρόπος διασκέδασης. Παράλληλα, δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε ότι είναι και τέχνη. Αυτό είναι γεγονός. 
Είχες πάντα έφεση στη μίμηση;
Υπάρχουν διάφορες μορφές Drag shows. Η δική μου περσόνα δεν μιμείται άλλες περσόνες, όπως για παράδειγμα, την Άννα Βίσση, την Άντζελα Δημητρίου ή την Σελίν Ντιόν. Η ΔούΚISSα δανείζεται στοιχεία από μεγάλες ντίβες που έχουν υπάρξει και υπάρχουν αυτή τη στιγμή, αλλά, φυσικά, βάζω και εγώ τη δική μου δημιουργική και καλλιτεχνική πινελιά.
Το κοινό της επαρχίας είναι πιο δύσκολο με αυτό της Αθήνας;
Έχω κάνει show τέσσερις φορές στην επαρχία και συγκεκριμένα στα Χανιά. Από τη πρώτη φορά που εμφανίστηκα στα Χανιά το κοινό ήταν πολύ θερμό και δεκτικό σε αυτό που έβλεπε. Υπερενθουσιώδες θα έλεγε κανείς! Το κοινό της Αθήνας είναι πιο εξοικειωμένο, αλλά επίσης θερμό.
Έχεις νιώσει ποτέ πως ο κόσμος έχει χάσει το μέτρο στον τρόπο που σε προσεγγίζει και σε πλησιάζει;
Πολλές φορές, οι άνθρωποι επειδή υπερενθουσιάζονται με αυτό που παρακολουθούν μπαίνουν σε αρκετά προσωπικές ερωτήσεις ή έντονες σωματικές επαφές. Θέλοντας ο κόσμος να σε γνωρίσει καλύτερα έρχεται να σε αγκαλιάσει και αυτό γίνεται με μία υπερβολή, το οποίο αυτό μπορεί να κουράσει έναν καλλιτέχνη.
Οι καλλιτέχνες ως άνθρωποι από τη φύση τους έχουν ανασφάλειες και ευαισθησίες. Ισχύει το ίδιο και για σένα;
Αυτό είναι ένα στερεότυπο που υπάρχει. Φυσικά και εγώ ως άνθρωπος έχω τις δικές μου ανασφάλειες και ευαισθησίες με τις οποίες πορεύομαι στη ζωή μου.
Πώς θεωρείς ότι τα ελληνικά ΜΜΕ αντιμετωπίζουν τα Drag Shows;
Μία μεγάλη προβολή του Drag γίνεται μέσα από τον Τάκη Ζαχαράτο, οποίος ανέκαθεν υπήρχε στην ελληνική τηλεόραση. Βέβαια, εκτός από τη τηλεόραση υπάρχουν και τα social media. Εκεί γίνεται περισσότερη προβολή. Τα τελευταία χρόνια, θεωρώ ότι η αντιμετώπιση είναι περισσότερο θετική.
Πρόσφατα, ψηφίστηκε το δικαίωμα αλλαγής ταυτότητας φύλου από την ηλικία των 15. Ποια η άποψή σου;
Πιστεύω πως είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα της ελληνικής κοινωνίας προς την κατεύθυνση αυτή. Είναι κάτι που θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει καθώς, αυτή τη στιγμή, μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα.
Θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου ως ανοιχτό και φιλικό  προς τους γύρω σου;
Σαν άνθρωπος είμαι αρκετά κοινωνικός. Ωστόσο, όταν είμαι η περσόνα μου είμαι ακόμα περισσότερο.
Πόσο σημαντική είναι η φιλία για εσένα; Έχεις περισσότερο άντρες ή γυναίκες φίλους;
Οι φίλοι είναι η οικογένεια που επιλέγουμε, οπότε θεωρώ πως η φιλία είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή. Οι φιλίες μου χωρίζονται και σε άνδρες και γυναίκες χωρίς να υπάρχει μεγαλύτερη προτίμηση ανάμεσα σε κάποιο φύλο.
Τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;
Ο κόσμος θα μπορεί να με βρίσκει κάθε Κυριακή στο Sodade 2, ενώ, όποιος θέλει, μπορεί να επισκεφθεί την προσωπική μου σελίδα στο Facebook για να ενημερώνεται για όλες τις εμφανίσεις που κάνω κατά καιρούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

lgbtgreece news-ΝΕΑ, ΤΑΙΝΙΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΙ-LGBT GREECE BLOG Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.